سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خورشید آل یاسین ...
 
ثامن تم

به نظرت چرا امام زمان باید این کارو انجام بدن؟
مگه تو نمی دونی اون حضرت مظهر رافت و مهربانی خداست؟
آخه ایشون حجت خدا و امام ماست. او حتی از مادر نسبت به ما مهربون تره. او برای آبادی میاد نه برای خرابی،برای جلوگیری از آدم کشی میاد نه برای خون ریزی. او هر کس رو جاهله،آگاه می کنه. هر کس رو به خواب غفلت فرو رفته بیدار می کنه،با هر قوم و ملتی با زبون خودشون و با روش خودشون بحث می کنه و همه رو به درستی و راستی و بندگی خدا دعوت می کنه. اون وقت هرکس دنبال حقیقت باشه،طرف دار عدل و صفا و خوبی باشه،به اون می پیونده و باقی می مونن اونایی که با آگاهی و از روی تعمد می خوان جلوی حق و عدالت و درستی رو بگیرن،اونایی که عاشق تاریکی و ظلمن و از نور و هدایت گریزون. حالا آیا باید به اونا اجازه داد تا دوباره آبادی هارو خراب کنن؟ زحمات خوبا رو تباه کنن؟ دوباره ظلم و جنایت و خیانت به جای عدل و انصاف و سعادت بیارن؟ و یا باید جلو اونا ایستاد و اونها رو از بین برد تا مردم با آگاهی و صمیمیت زندگی کنن؟ این جاست که امام (ع) دیگه اجازه نمی ده و این جور آدما رو به جزاشون می رسونه. اگه یه کمی فکر کنی عقل و وجدانم همینو می گه.

ببین اگه یک انگشت کسی زخم بشه،به دکتر مراجعه کنه،دکتر مهربون سعی می کنه با پماد و آمپول زخم انگشتو خوب کنه،اما اگه زحمات دکتر فایده نکرد و زخم رو به پیشرفت گذاشت و انگشت عفونی شد و سیاهی به طرف بقیه ی دست حرکت کرد،اون وقت همون طبیب مهربون انگشتو قطع می کنه تا بقیه ی بدن آسیب نبینه،پس اینطور نیست که امام زمان تا از راه رسیدن به کشتن مردم مشغول بشن،بلکه فقط با اونهایی که به هیچ وجه حق پذیر نیستن و می خوان دیگران رو هم منحرف کنن،می جنگن و دنیا رو از هر فاسد مفسدی پاک می کنن.


شنبه 89/1/28 .:. 7:4 عصر .:. منتظرالمهدی «عج» .:. نظر

بابا جون آخه ما واسه چی برای فرج دعا می کنیم؟
تو هم دلت خوشه،ما که بدبخت هستیم بسه،دیگه نمی خواد اون حضرت رو هم به این بدبختی دعوت کنیم. اصلا امام زمان بیاد چکار کنه؟ فرض کن همین فردا امام زمان اومد،خوب چی می شه؟ در ثانی،مگه از جونم سیر شدم که دعا کنم،مگه نمی دونی امام زمان اولین کاری که می کنه اینه که گردن ما رو بزنه؟ از اینها گذشته،تو خیال کردی با این همه امکانات نظامی امروز دنیا،چیکار می شه کرد؟ ناوها ، بمب افکن ها ، رادارها ، هواپیماهای نظامی که بدون سرنشین و از راه دور کنترل می شه و ... مگه می شه به اینا غلبه کرد؟ بابا شوخی که نیست،با فشردن یک دکمه چه می کنن؟ دنیا رو به آتیش می کشن. بعد هم تو خیال می کنی دعای من و تو ارزشی داره؟ببخشین، منظورم تو نیستی ها ولی بچه ها به شوخی می گن به دعای گربه سیاه بارون نمیاد. خلاصه جوونا! به جای این حرفا و کارا برید درس بخونید،شاید بتونید به جامعه خدمت کنید.
این حرف هایی بود که الان بین خیلی از کسایی که می خوان آقا امام عصر(عج) رو رد کنن به وفور زده می شه اما قبل از جواب به این سوالات شما نظر بدید و به سوالات پاسخگو باشید. ممنون


چهارشنبه 89/1/25 .:. 2:43 عصر .:. منتظرالمهدی «عج» .:. نظر

مثالی برای درک بهتر ظهور آقا حجة ابن الحسن (عج) :
اگر شخصی که پدرش سال ها قبل از دنیا رفته،شبی اونو در خواب ببینه و پدر در عالم خواب به او بگه : من دوازده صندوقچه جواهرات در زیر زمین منزل دفن کردم،هنگامی که این شخص از خواب بیدار می شه ابتدا به خودش می گه عجب خوابی دیدم! معلوم نیست اثر غذای دیشبه یا اثر افکار من که همیشه در فکر گرفتاری های مادی خودم هستم،و یقین می کنه که خوابش باطله،اما با خودش می گه من که بیکارم ضرری نداره،کمی وقت می ذارم و مقداری کف زیر زمین رو می کنم . کلنگو بر می داره و مشغول می شه،ناگهان با تعجب صندوقچه ای پیدا می کنه. از شما می پرسم،حالا چه مقدار احتمال می ده خوابش درست باشه؟ حالا اگه صندوق دوم و سوم هم پیدا بشه چی؟ حالا اگه یازده صندوق رو پیدا کنه و چندمتر دیگه زمین رو گود کنه و خبری از صندوق دوازدهم نباشه،آیا به نظر تو دست از کار می کشه؟
حالا توجه کن که این خوابه و این همه یقین آور،پس چطور اگه شخصیت با عظمتی همچون پیامبر اسلام،در بیداری و با تاکید و تکرار دوازده جانشین برای خودشون معرفی کنن و نوع بشر،یازده نفر از اون ها رو پیدا کنه،آیا با به تاخیر افتادن،انسان عاقل و مومن در صحت گفتار رسول خدا شک می کنه؟
با توجه به اینکه پیامبر عزیزمون باید برای این همه مسلمون که تازه با دین خدا آشنا شده بودند،همه ی معارف و احکام و مسائل اخلاقی، اجتماعی و ... رو بیان می کردن و به اختلافات و شکایات رسیدگی می کردن،جنگ ها و دشمنی ها رو پاسخگو می بودن و ده ها وظیفه ی خطیر دیگه که رو دوش حضرت بوده،با توجه به همه ی این اشتغالات،به نظر تو چقدر مناسب بود پیامبر ما در مورد مهدی موعود (عج) سخن بگن،با توجه به این که ایشون پس از چند سال و بعد از پایان امامت یازدهمین جانشین اون حضرت،به امامت می رسیدن.


یکشنبه 89/1/22 .:. 5:26 عصر .:. منتظرالمهدی «عج» .:. نظر

اگر دوستان ما قلبا متحد می شدند و به عهد خود باما وفادار بودند هرگز دیدار ما برای آنها به تاخیر نمی افتاد.   ( امام مهدی ارواحنافداه)
اما قسمت دوم موعود قرآن،به اونجارسیدیم که دو کتاب پیرامون آیاتی که در مورد آقا حجت ابن الحسن در قرآن کریم اومده رو معرفی کنم که اولین کتاب معرفی شد اما بعد:
2.کتاب" المهدی فی القرآن" که دوبار ترجمه شده،یک بار با نام" امام مهدی در قرآن" وبار دیگر با" نام موعود قرآن".
در این کتاب هم 110 آیه از آیات مرتبط با مهدی موعود با ذکر روایات جمع آوری شده نکته ی جالب اینه که در این کتاب تمام روایاتی که می گه این آیه مربوط به مهدی (عج) هست،همگی از کتاب های حدیثی اهل سنت جمع آوری شده.
شاید به خودتون بگید کاش کسی هم نظر ادیان مختلف درباره ی موعود جهانی رو جمع می کرد تا به جای مراجعه به کتاب هایی مانند تورات،انجیل و امثال اینها به همون کتاب مراجعه می کردیم.
خوشبختانه این کار هم انجام شده.خیلی از نویسندگان نظریات ادیان مختلف رو جمع آوری کردن،از جمله یکی از محققان (آقای علی اکبر  مهدی پور) کتابی نوشته به نام "او خواهد آمد". در این کتاب عباراتی از کتاب های ادیان وکیش های مختلف بدون کم و زیاد دقیقا نقل شده; از جمله دو عبارت از متن زبور،شش عبارت از تورات و ملحقات آن،پنج عبارت از انجیل های مختلف (متی،یوحنا،مرقس و لوقا) و ملحقات آنها،ده عبارت از کتاب های مقدس هندیان و دانشمندان آنان و ده عبارت از منابع زرتشتیان انتخاب شده و با ذکر نشانی دقیق در کتاب نقل شده.


جمعه 89/1/20 .:. 11:30 صبح .:. منتظرالمهدی «عج» .:. نظر

چرا مساله ای به مهمی مهدی موعود (عج) در قرآن مطرح نشده و هیچ اشاره ای هم در آیات قرآن به اون نشده؟
در قرآن نه تنها یک آیه که دهها آیه در قرآن به این مساله مربوط می شه.وقتی به تفاسیر مراجعه می کنی می بینی آیات زیادی هست که مفسرین گفتن مصداق کامل این آیه شخص مهدی موعود یا روزگار اوست.البته نه اینکه نظر شخصی اونا باشه،روایاتی رو نقل می کنن که آیه رو بر مهدی موعود منطبق نموده.مثلا در قرآن می خونیم اولئک حزب الله الا ان الله هم المفلحون (مجادله/22) در بیان و توضیح این آیه علامه حنفی قندوزی،عالم اهل سنت در کتاب خودش (ینابیع الموده،ص443) حدیثی از رسول خدا (ص) نقل می کنه که اون حضرت در مورد مهدی موعود (عج) فرموده اند:او غیبت اختیار می کند،سپس خروج می کند و زمین را مالامال از عدل و داد می نماید،همان طور که از جور و ستم پر شده.خوشا به حال صبر پیشگان و شکیبایان در دوران غیبت او. خوشا به حال پایداران بر محبت او ویارانش،آنها کسانی هستند که خداوند در کتاب خود وصف شان کرده وفرموده : هدی للمتقین الذین یومنون بالغیب،ونیز فرموده : اولئک حزب الله الا ان حزب الله هم المفلحون.
از این گونه آیات دهها نمونه در قرآن داریم که مفسران شیعه وسنی روایات مربوطه رو در ذیل اون ها آوردن. خوشبختانه این آیات رو بعضی از نویسندگان در کتاب مستقلی جمع آوری کردن که دو نمونه از اون رو به شما معرفی می کنم:
1.کتابی با نام المحجه فی ما نزل فی القائم الحجه تالیف عالم بزرگ شیعه سید هاشم بحرانی این کتاب به فارسی هم ترجمه شده تحت عنوان سیمای حضرت مهدی در قرآن.
در این کتاب120آیه از آیات قرآن که به مهدی موعود و مسائل مربوط به اون حضرت،تاویل شده و با ذکر روایات مربوطه جمع آوری شده.
پایان قسمت اول...


سه شنبه 89/1/17 .:. 5:55 عصر .:. منتظرالمهدی «عج» .:. نظر

مسئله ی اعتقاد به منجی موعود و شخصی که همه عالم رو اصلاح می کنه،یک مساله ی بین المللی و جهانیه. همه ی ادیان و فرقه های عالم معتقد به ظهور او هستن و همه ی انبیا گذشته و رهبران مذهبی،پیروانشون رو به اومدن مصلح غیبی و تشکیل دهنده حکومت واحد جهانی بشارت دادند.در هر یک از آیین و ادیان و مکاتب و ملل و اقوام از مصلح جهانی با تعبیرهای متناسب بافرهنگ خودشون نام برده شده و سخن گفته شده است.
حضرت مهدی (عج) در آیین زردشت به نام "سوشیانت یا سوشیانس "(نجات دهنده بزرگ جهان) و در میان یهودیان به نام "ماشیع"(مهدی بزرگ) و در آیین هندی به نام "آواتارا" و در آیین بودایی به نام "بودای پنجم" و در میان برهمائیان به نام "ویشنو" ودر کتاب شاکمونی از کتب مقدس دادتک برهمائیان به نام"آخرین وصی ممتاطا"(محمد) و در کتاب پاتیکل به نام "راهنما" (هادی،مهدی) تعبیر نموده اند.و اهالی صربستان در انتظار "مارکوکرالیویچ" و ساکنان جزایر انگلستان در انتظار "آرتور" وایرانیان باستان در انتظار "گرزاسپه" و یونانیان در انتظار "کالویبرگ" و اقوام اسکاندیناوی در انتظار "اودین" و اقوام اروپای مرکزی در انتظار "بوخص" و اقوام آمریکای لاتین در انتظار "کوتزلکوتل" و چینی ها در انتظار "کرشنا" به سر می برند.


جمعه 89/1/6 .:. 4:4 عصر .:. منتظرالمهدی «عج» .:. نظر

 «بسم الله الرحمن الرحیم»

نام مهدی موعود ازچه زمانی و اول بار از زبان چه کسی مطرح شد؟
نام مقدس مهدی (ع) و مژده ی ظهور او در اسلام ، اول بار بر زبان شخص پیامبر اکرم (ص) جاری شد و اون حضرت بشارت مهدی (عج) رو به دخترشون فاطمه داده و ظبق نوشته ی اون عالم سنی فرمودند:"ابشری یا فاطمه فان المهدی منک" بشارت باد بر تو ای فاطمه که مهدی از فرزندان توست(مراجعه شودبه البرهان -متقی هندی،مطبعه ی خیام قم،ص94)

 

 

ومساله ی مهدی (عج) تا اونجا قطعی و حتمیه که سیوطی،عالم مشهور اهل سنت می نویسه:پیامبر(ص) فرمودند "من کذب المهدی فقد کفر" هرکس مهدی را تکذیب کند کافر است.(مراجعه شود به" العرف الوردی فی الاخبارالمهدی" جلاالدین سیوطی،ج2،ص83)

حتی در قدیمی ترین کتاب حدیثی اهل سنت یعنی مسند احمد حنبل که نویسنده ی اون قبل از ولادت امام مهدی(عج) از دنیا رفته، سخنان پیامبر اکرم(ص) درباره ی مهدی موعود به چشم می خوره. یعنی کسی که خودش قبل از ولادت مهدی موعود در دنیا زندگی کرده و فوت کرده معتقد به مهدی موعود بوده است.(مسنداحمد،ج1و3)

 


پنج شنبه 89/1/5 .:. 9:59 صبح .:. منتظرالمهدی «عج» .:. نظر
   1   2      >
.: Weblog Themes By SamenTheme :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
طراح قالب
ثامن تـــم
امکانات وب


بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 53
کل بازدیدها: 351054

دانلود آهنگ جدید